Субота, 27.04.2024, 07:15
Вітаю Вас Гість | RSS

Крилівська публічно-шкільна бібліотека

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 50
Статистика
Статистика
Flag Counter

Поради психолога

Психологічна готовність дитини до навчання в школі. 

     Психологічна готовність до школи – це такий рівень психологічного розвитку дитини, який створює  умови для успішного опанування навчальної діяльності. Готовність дитини до школи залежить передусім від батьків, якщо дитина відвідує дитячий садок, то це залежить від вихователів, адже підготовка дитини до школи передбачена програмою дитячого садка. Особливої уваги потребують так звані  «домашні діти», які не відвідують дитячий садок. Часто батьки вважають що ознайомлення дитини з літерами, вмінням читати, рахувати, є показниками готовності до школи. Існують компоненти психологічної готовності: мотиваційний, інтелектуальний, вольовий, емоційний, особистісний.

     Мотиваційний компонент відображає бажання чи не бажання дитини навчатись. Розрізняють внутрішні або пізнавальні, і зовнішні або соціальні. Внутрішні та зовнішні мотиви учня складають внутрішню позицію школяра. Це один з основних показників психологічної готовності до навчання. При вивченні мотиваційної готовності до навчання необхідно насамперед діагностувати внутрішні мотиви шляхом бесіди. Педагогічна робота в перші тижні навчання дітей у школі має бути спрямована на формування внутрішніх мотивів навчання.

     Інтелектуальний компонент  готовності дитини до школи передбачає: обізнаність про навколишній  світ; живу і неживу природу; аналітичне мислення. Проводячи роботу з непідготовленими дітьми, необхідно використовувати ігри, що розширюють світогляд, тренують увагу, пам’ять.

      Вольовий компонент виявляється в умінні керувати своєю поведінкою.

      Навчання в школі потребує довільного сприймання, довільного запам’ятовування, тобто вміння не тільки слухати, а й чути вчителя,  доводити розпочату справу до кінця.

     Емоційний компонент виявляється в тому, що дитина іде до школи із задоволенням, радістю, довірою. Важливим моментом емоційної готовності є переживання, пов’язані з самою навчальною діяльністю. У проведені психокорекційної роботи необхідно вчити дитину формувати мету, брати на себе відповідальність.

     Особистісний компонент передбачає такі показники :самооцінка дитини, рівень домагань ,навички  спілкування, сформованість уявлень.

     Отже, готовність дитини до школи, її майбутні успіхи пов’язані з тим, як вона ставиться до школи, наскільки контактує з однолітками та дорослими, як поводиться в конфліктних ситуаціях.

Тренінг креативності - спілкування

 

Форма входу
Пошук
Календар та часи
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Друзі сайту




Урядовий портал
Рівненська обласна бібліотека для молоді